editorial

Det er næsten ikke noget mere irriterende, end når man føler, man er ved at nå i mål med et projekt, der i denne sammenhæng handler om at have lavet et nyt logo, og så er der måske nogle, der påpeger, at man kan fejlfortolke det, eller at logoet ikke kan lade sig gøre at realisere af den ene eller anden grund.

Man har arbejdet så hårdt på det så længe, og det svarer lidt til, at man har skrevet en lang rapport eller opgave, og så forsvinder den af tekniske uheld – og man lavede ikke en kopi!

Man er næsten grædefærdig, og det er ikke kun fordi, at man har en stram deadline over hovedet, men fordi man mener, at man havde lavet det bedste produkt i første forsøg.

Her skal man huske – sammen med logodesignet – at selvom det er træls på stedet, så har man jo netop øvet sig og fundet ud af, hvordan fremgangsmetoden skulle være, og hvis man ikke kan gentage og forbedre ens første resultat, så var det måske ikke så godt at starte med alligevel.

Derfor skal man sadle om og kigge retur, og selvom man da sagtens kan gå nogle skridt retur i processen, så vil det for mange føles som en amputeret opgave, man forsøger at rette på, og det kan komme til at tage lang tid at ordne og komme videre med – især fordi man har svært ved at glemme den tidligere vision.

Derfor bør man måske starte helt forfra, måske endda helt hen til forslagsbordet og finde de idéer, der i første omgang endte på gulvet eller i skraldespanden og udvikle på den – den kan ende med at blive bedre end det første forslag.

Men spar dog krudtet og få nogle andre til at klare det logodesign for dig såsom logoshop.dk.