editorial

Her skal du nok tænke lidt ud af boksen, men hvis du nogensinde har kigget op ad på en byggeplads, specielt efter lukketid, så vil den her kommende forklaring måske ikke komme så meget bag på dig.

Men hvis man ellers taler om leje af lift herhjemme, så er det ofte i konstruktionssammenhænge og større industrifirmaer, at man tænker på, at den slags mennesker kan have brug for at benytte lifte til noget praktisk.

Og det er da også her, at man ser de fleste lifte blive lejet ud, og sådan kommer den største procentdel da nok også til at så for lejen nu og i fremtiden.

Det er også begrænset, hvor mange private mennesker der lejer sådan en lift, for skal man endelig have udført noget arbejde derhjemme i privaten, hvor der kræves en lift, så ansætter eller hyrer man ofte nogle mennesker, der har en lift til rådighed, som de kan komme ud med at klare opgaven med med videre.

Men andre firmaer kan faktisk også have gavn af at bruge en lift, og der behøver slet ikke være tale om, at man skal bruge en lift i ens firma til noget bestandigt arbejde, der vedvarende handler om, at man har brug for en lift.

Det kan nemlig lige så vel være en forretning, som skal gøre opmærksom på sig selv og sælger nogle produkter, de gerne vil have lavet omtale af.

Igen: her er ikke tale om, at de skal bruge liften til at bygge om eller transportere ting, de skal simpelthen bruge den til at lave reklame for dem selv.

For sådan en lift kan man jo hænge bannere op i, som der er reklamer i, og den slags gør byggefirmaer jo også, når de holder fri, så man kan se, hvem der arbejder her, så andre ved, hvem de skal hyre på et andet tidspunkt.

Andre virksomheder kan udnytte dette, men man skal så nok lige søge tilladelse til at gøre reklame på den måde, og så kan der være lokale regler for benyttelse af den slags.