editorial

Den rette vicevært er guld værd for en ejendom. Han er den der kender ejendommen bedst. Hvilke områder han skal holde øje med og hvad der trænger til en kærlig hånd. Ofte kender han også de mennesker der bor i ejendommen. På godt og ondt. Derfor er det ikke nok at jeres vicevært er god til at gøre opgangene rene og kan skovle sne om vinteren.

Inden i som bestyrelse for en ejendom vil ansætte en vicevært, bør i sætte jer ned og finde ud af hvilke opgaver i vil have jeres vicevært skal varetage og hvilke i selv som bestyrelse selv vil varetage.

Find den rigtige vicevært

Som bestyrelse har i flere muligheder. I kan vælge at ansætte en person til at varetage de mange opgaver der er i ejendommen. Det gør jer til arbejdsgivere. Det kan løses ved at i ansætter et etpersons firma i stedet. Det gør det mere personligt og det kan være nemmere at aftale nye opgaver eller i kan lave en aftale, hvor ad hoc opgaver er en del af arbejdet. 

Det kan gøre jer mere sårbare i tilfælde af sygdom og ferie. 

En tredje mulighed er et ejendomsservice selskab. Fordelen ved dette er blandt andet, at i kan være sikker på der vil komme en vicevært, selvom jeres faste har ferie eller er syg. Derudover er det muligt at tilkøbe jer forskellige tillægsydelser. 

Inden i vælger en ejendomsservice virksomhed, er det en god ide at kontakte flere og bede om et tilbud. Få det skriftligt og speciferet. Gerne mindst 3 tilbud. Dermed sikre i jer at i kender prisniveauet og ikke har været uheldige og fået fat i det dyreste. Det billigste er dog ikke nødvendigvis det bedste. Husk også at bede om referencer, så i kan høre nuværende og tidligere kunder om deres oplevelser med virksomheden.