editorial

Hvis din omsætning på din webshop trænger til et boost, kan du eventuelt vælge at benytte dig af en direkte markedsførings strategi – for eksempel ved hjælp af email marketing.

Hvad er det smarte ved email marketing?

Det smarte ved email marketing i forhold til andre former for markedsføring – online såvel som offline – er, at du kommer utroligt tæt på din kunde. Uanset om der er tale om en potentiel kunde, en ny kunde eller en fast tilbagevendende kunde, vil kunden få dit tilbud direkte ind i sin email inbox, hvilket betyder, at du springer alt hvad der hedder reklamer og annoncer over, og kommer direkte ind i bevidstheden sammen med mails fra venner og familie, eller arbejdsplads og uddannelses institution.

På den måde får dit brand en længere varende og mere personlig fremtoning i kundens verden – og det kan være utroligt nyttigt for din virksomhed og for din omsætning.

Hvad kan jeg opnå med email marketing?

Hvis du er seriøs omkring din online marketing strategi, og derfor har en gennemarbejdet plan for hvorledes de enkelte elementer – SEM, SEO, content marketing og email marketing – støtter op omkring din forretning og dine kampagner, vil du hurtigt opdage, at du faktisk kan flytte nålen ganske betydeligt ved hjælp af email marketing.

En vel udformet og vel placeret email, som er tilpasset målgruppen og rammer på det helt rigtige tidspunkt kan betyde en kæmpe forskel for såvel besøgs tallet på din hjemmesiden og din public awareness som for din online konvertering. Du vil, med andre ord, se resultatet af din investering i email marketing afspejlet direkte i virksomhedens bundlinje. Hvis du ønsker at udnytte potentialet i email marketing fuldt ud, kan det anbefales at anvende et professionelt marketing bureau.

Du kan få mere information om email marketing på Adtimize.dk